Een mooie auto waar ik graag een testrit in wilde maken, dat is toch wel de Peugeot e-208 Allure. Ik heb de kans gekregen en dat is voor jou ook alleen maar een voordeel. Ik kan mijn ervaringen nu namelijk met jou middels deze review. Ontdek daarom ook snel alle voordelen van dit model en wie weet is het wel wat voor jou om in te rijden.

Interieur

Als we naar het interieur kijken dan kunnen we zeggen dat het er erg mooi uitziet binnenin de Peugeot e-208 Allure. Er zijn namelijk nieuwe stoffen gebruikt. Wat echt uniek te noemen is, is toch wel de opgewaardeerde i-Cockpit, een nieuw instrumentenpaneel, echt een geheel nieuw ontwerp, prachtig gewoon om te zien. Echt een mooie update.

Kleiner stuur, bijzonder interieur

Ze houden bij dit merk wel graag vast aan het kleine stuur. Het dashboard komt dan boven de top van het stuur uit, niet iedereen is er een groot fan van, maar zo werkt het nou eenmaal. Het dashboard is toch best wel overzichtelijk als je zelf kan rijden en het nieuwe aanraakscherm is ook erg fijn in het gebruik. Je kunt namelijk eenvoudig en snel door de pagina’s scrollen. Dankzij de home knop kun je direct terugkeren naar het beginscherm (hoofdscherm).

Nieuwe elektromotor

Ik kan wel duidelijk zeggen dat de nieuwe versie nog beter zorgt voor meer rijplezier dankzij de nieuwe elektromotor. Ook zorgt het voor een lager normverbruik. Tevens is het rijgebruik ook groter geworden. Een mooie aanwinst op alle gebieden als je het mij vraagt.


Actieradius

OmstandighedenActieradius
Winter240 km
Zomer325 km

Elektrische aandrijflijn

Het eerst wat me opvalt bij de Peugeot e-208 Allure is dat het een voorwiel aangedreven auto is. Dit model heeft een elektrische aandrijflijn en een actieradius van 409 km. Het maximale vermogen is 115 kW en een maximum koppel van 270 Nm.

Prijs

Als je de Peugeot e-208 Allure rijklaar wilt bestellen, dan is dat mogelijk vanaf €38.720.

Samenvattend

Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak als het over auto’s gaat, maar wat denk jij van de Peugeot e-208 Allure als je dit zo leest? Misschien zie je jezelf er al in rijden. Een goede reden om dan snel een afspraak te maken bij een showroom bij je in de buurt. Je kunt dan met eigen auto het model zien en een proefrit maken.

Geschreven door

Chris

Op elektrischeautogids.nl deel ik mijn kennis en ervaring over elektrisch rijden, duurzame mobiliteit en innovaties rondom elektrische auto's. In 2020 gestart met een Renault Zoe en nu een Tesla Model 3 SR+. Met zo'n 50.000km per jaar in de EV genoeg om te delen!