Ik kreeg de kans om deze mooie Polestar 2 Single motor long range 78 kwh te testen. Wat zou jij dan doen als autoliefhebber als je deze vraag kreeg? Natuurlijk heb ik ja gezegd, dat zou jij toch ook doen? Ik deel mijn ervaringen graag met je en daarom kun jij in deze review alles over de Polestar 2 Single motor long range 78 kwh modeljaar 2024 vinden. Lees het op je gemak door want het kan jou helpen om na te gaan of dit model wat voor jou kan zijn.

Aandrijflijn

De Polestar 2 Single motor long range 78 kwh heeft in ieder geval een flinke upgrade gehad. Om te beginnen is de aandrijving verhuisd van de voorwielen naar de achterwielen. Daar ben ik heel blij mee, net als andere autoliefhebbers.

Ruimte genoeg?

Niet iedereen zal aangeven dat je ruimte genoeg hebt in de Polestar 2 Single motor long range 78 kwh. Maar het ligt er maar net aan welke wensen je hebt. Het interieur is dan ook niet zo heel ruim als we gewend zijn, maar eigenlijk heb je wel genoeg plaats, ook achterin. Er is namelijk geen accu geplaatst bij de voetenruimte achter bij de passagiers. De bank zit daardoor, want daar bevinden zich de accu’s. De kofferbak heeft 405 liter aan ruimte en je mag een trekhaak gebruiken tot maximaal 1500 kg.

Goede verbeterpunten merkbaar

De vernieuwing van de Polestar 2 Single motor long range 78 kwh is al snel te merken tijdens het rijden. De achterwielaandrijving en meer vermogen voelen gewoon heerlijk aan. Het voordeel wat je dan merkt als bestuurder is dat je gewoon wat steviger op het gas kan drukken als je bochten moet nemen en het gaat gewoon allemaal wat eenvoudiger. Het voelt ook wel sportiever aan en dat vind ik wel fijn rijden.

OmstandighedenActieradius
Winter350 km
Zomer475 km

Unieke features

Het infotainmentsysteem draait op Google Android Automotive.

Prijs

Je kunt de Polestar 2 Single motor long range 78 kwh voor een prijs van €69.200. Als je geen extra opties wil, waaronder de warmtepomp of Plus pakket bijvoorbeeld, dan is hij al te koop voor een prijs vanaf €55.200.

Samenvattend

Kort samengevat kan ik je zeggen dat de rijdynamiek echt wel sterk is verbeterd bij de upgrade van de Polestar 2 Single motor long range 78 kwh. Dit komt allemaal door de achterwielaandrijving. Het is een mooi interieur en ook lekker knus te noemen. Als je langere mensen mee moet nemen voor een lange reis is het wat minder comfortabel voor hen achterin. Maar verder is het een prima elektrische auto die je veel veilige kilometers kan bieden. 

Geschreven door

Chris

Op elektrischeautogids.nl deel ik mijn kennis en ervaring over elektrisch rijden, duurzame mobiliteit en innovaties rondom elektrische auto's. In 2020 gestart met een Renault Zoe en nu een Tesla Model 3 SR+. Met zo'n 50.000km per jaar in de EV genoeg om te delen!